AVEREA NETĂ – Capitalurile proprii

“ Cei bogați inventează banii.”

Dacă toate activele reprezentand bunurile companiei ar fi transformate în bani și toate datoriile plătite, acele sume de bani care răman pentru a fi distribuie fondatorilor poartă numele de capitaluri proprii. 

Capitalurile proprii se formează încă de la înființare (aportul la capital) și crește sau scade odată cu desfășurarea activității economice prin rezultatul obținut (profit sau pierdere) precum și din alte surse proprii.

Componența capitalurilor proprii:

Capitalul social
Reprezintă aportul adus de către fondatori la momentul înființării unei societăți sau dezvoltat pe parcursul desfășurării activitățiise exprimă în bani sau în natură (clădiri, terenuri, mașini, utilaje, instalații,  materiale, creanțe ș.a.)
Primele de capital 
Reprezintă plusuri de valoare al capitalului social atunci cand acesta este pus în vanzare, este majorat sau fuzioneazăsunt reflectate ca cifre în bilanțul contabil, nefiind sume de bani în conturile societățiiîntalnim prime de emisiune, prime de diviziune, de aport, de conversie
Rezervele
Reprezintă modalități de protecție impotriva riscurilor constituite din profiturile obținutesunt reflectate ca cifre în bilanțul contabil, nefiind sume de bani în conturile societățiiîntalnim rezerve legale, rezerve contractuale, rezerve din reevaluare, alte rezerve
Rezultatul reportat
Reprezintă rezultatul obținut din activitatea economică desfășurată în anii anteriori și care intră în fluxul economic din anul curentpoate fi pierdere neacoperită sau profit nerepartizat (care nu a fost distribuit către fondatori sub forma dividendelor, alocat la rezerve sau încorporat în capital social) 
Rezultatul exercițiului
Reprezintă rezultatul net (după impozitare) obținut la sfarșitul exercițiului de către societate din activitatea economică desfășurată. poate fi profit sau pierdere

Putem sintetiza toate aceste informații sub următoarea formă:

Capitaluri proprii = Capitalul social + Primele de capital + Rezervele + Rezultatul reportat + Rezultatul exercițiului curent

Dacă sunteți interesat să atrageți investitori, puteți evalua sănătatea companiei precum și averea netă a acesteia, după formula cea mai utilizată de către analiștii și anume:

Capitaluri proprii = Active – Datorii

O valoare pozitivă a capitalurilor proprii înseamnă că societatea are suficiente active (bunuri fizice sau monetare) pentru a-și acoperi datoriile.

În timp ce o valoare negativă a capitalurilor proprii înseamnă că datoriie depășesc activele, în randul investitorilor aceste companii sunt considerate investiții nesigure.  

+ Dacă adăugăm la capitalurile proprii și datoriile pe termen lung obținem capitalurile permanente.

Tu știi cum poți obține un capital propriu pozitiv?

Petronela Cardon

MARJA BRUTA

 “Abundenţa este fructul unei bune administrări. ” Profitabilitatea unei afaceri poate fi identificata la mai multe nivele iar primul dintre

Vezi mai mult »
Secțiunea 5:
Simulatorul de impact a deciziilor de business – 4 leviere
Impactul modificarii pretului si al volumului in profit
Impactul modificarii consturilor de productie si al costurilor fixe in profit
Creeaza un scenariu de dublare a profitului
Q&A
Aceasta sectiune este cea mai indragita de antreprenori. Aici vei afla care este impactul in profit a deciziilor pe care le iei pentru cresterea viitoare. Vei fi surprins sa vezi ca o crestere incrementala, combinata a 2-3 factori cum ar fi: pretul, volumul, costurile bunurilor sau a serviciilor vandute sau a costurilor fixe, genereaza un plus semnificativ de profitabilitate. Vei incepe sa definesti parametrii tabloului de board si vei genera un plan realist, care sa te duca in anul urmator catre dublarea profitului actual.
Secțiunea 4:
Cum măsori puterea sistemului de business?
Pragul de rentabilitate (punctul mort) și intervalul de siguranță
Cât timp muncești să acoperi costurile și cât timp muncești să faci profit
Harta senzitivității vânzărilor, marjei și a costurilor
În această secțiune afli unde este nivelul de vânzări de la care afacerea nu mai pierde bani și începe să aducă profit, în funcție de costurile fixe pe care le generezi. Alin Vlad va prezenta un caz general, iar tu vei avea propriul model pe care poți face interpretări și lua decizii.
Cele 3 hărți de senzitivitate abordează:
  • Zona de vânzări prin variația volumului și a prețului. Aici vei putea afla pragul de rentabilitate și nivelul de profit dintr-o privire, atunci când vrei să modifici acești parametri.
  • Zona de marja brută prin variația cifrei de afaceri și modificarea procentului de marjă brută. Aici vei putea afla nivelul pragului de rentabilitate și cel de profitabilitate, în funcție de modificarea celor doi parametri, în condițiile în care ceilalți indicatori rămân constanți
  • Zona de cheltuieli prin variația costurilor fixe și a celor variabile. Cu această hartă vei putea afla imediat care este pragul până la care poți modifica nivelul costurilor directe sau a costurilor fixe, pentru a rămâne profitabil, în condițiile păstrării cifrei de afaceri constante.
Secțiunea 3:
Instrumentele de setare a profitabilității
Adaos vs Discount
Impactul Discounturilor VS Volum
Impactul Creșterii de Preț vs. Volum
Este o secțiune practică de lucru, în aplicația pusă la dispoziție. Alin VLAD va prezenta conceptele cheie, iar tu vei replica pe datele tale și vei căpăta noi persective de acțiune în sensul creșterii afacerii, a marjei brute și a profitabilității.
Vei afla:
  • Cum câștigi timp pentru clienții relevanți și cum controlezi frica scăderii vânzărilor atunci cand crești prețurile.
  • Cât trebuie să vinzi în plus, lună de lună, când decizi să angajezi un nou contabil.
  • Cum gândești pragul de vânzări minime pentru un nou vânzător adus în echipă.
  • Cât trebuie să vinzi în plus atunci când acorzi discounturi, ca să ai același profit brut.
  • Cum să îți structurezi oferta de preț în funcție de ținta de productivitate a muncii.
Secțiunea 2:
Cum faci profit?
Afacerea ca sistem – perspectiva financiară
Componentele sistemului
Valoarea adaugată – indicatorul cheie în afacere
QA
Secțiunea 2 prezintă afacerea ca un mecanism independent (avion) pe care antreprenorul este chemat să îl constuiască pe bucăți: aripi și flapsuri, motoare, fuselaj, cabina de bord, alimentarea cu combustibil etc. o analogie între structurile și funcțiile afacerii și reflectarea lor în financiar pentru o înțelegere mai ușoară de către persoanele non-financiare. Afacerea va fi desfășurată/dezmembrată în părți componente și vom recadra principalii indicatori de profitabilitate și modul în care îi analizăm. În tot acest timp, tu vei urmări în aplicația pusă la dispoziție modul în care cifrele tale sunt așezate pe acest framework și poți pune întrebări concrete. Auzi peste tot despre valoare adaugată, dar acum poți vedea efectiv câtă valoare adaugată generează afacerea ta și de ce este acesta, indicatorul “ascuns” cel mai important din afacere
Secțiunea 1:
Deschidere curs
Stadiile de dezvoltare ale afacerilor
Radarul decizional pentru creșterea afacerilor – profitabilitate

În deschidere, Alin VLAD va discuta cu antreprenorii prezenți despre stadiile de dezvoltare ale afacerilor.
Care sunt pălăriile pe care le poarta un Business Owner?
Cum privesti din perspectiva unui investitor afacerea și ce anume vrei să primești de la business?